Strona główna
  1. Wiadomości
  2. O cukrzycy
  3. Porady
  4. Sprzęt i leki
  5. Więcej
  6. Przydatne
  7. O portalu
diabetyk24.pl
Accu-Chek Instant

Zobacz nagranie 5. Wirtualnej Konferencji mojacukrzyca.org

FreeStyle Libre 2

Ypsomed

Światowy Dzień Cukrzycy
Artykuły
O cukrzycy
Cukrzyca typu 2
Odżywianie
Pompy insulinowe
Monitoring glikemii
Glukometry
Nakłuwacze
Peny
Insuliny

Dodaj komentarz
Artykuły

Nowoczesne leczenie cukrzycy będzie refundowane

źródło: Polskie Radio (26.10.10), 26 października 2010 r.


Chorzy na cukrzycę i pacjenci psychiatryczni będą mieli tańsze leki - poinformował wiceminister zdrowia Marek Twardowski. W resorcie zdrowia przedstawiono projekt nowej listy leków refundowanych. Lista ma wejść w życie najwcześniej 16 grudnia.

Przede wszystkim chorzy na cukrzycę będą mieli refundowane dwie insuliny analogowe długodziałające i dodatkowo jedną insulinę analogową szybkodziałającą. Ponadto refundowane będą w pełni pompy insulinowe i cały osprzęt do ich stosowania dla pacjentów do 26 roku życia. Dotychczas refundacja dotyczyła pacjentów do 18 roku życia.

Lista ma wejść w życie najwcześniej 16 grudnia
Również pacjenci cierpiący na chorobę dwubiegunową afektywną będą mieli refundowane nowoczesne leki drugiej generacji. Dotychczas te leki były refundowane jedynie dla chorych ciepiących na schizofrenię. Jest to największa grupa chorych, która skorzysta na zmianie listy. Chorzy na reumatoidalne zapalenie stawów będą mieli dodatkowo jeden lek refundowany.

Ponadto na listę wpisano 42 nowe substancje i nowe postaci leków, natomiast 43 produkty usunięto z listy. W 23 przypadkach nastąpiły obniżki cen leków, a w 43 - niewielkie podwyżki. Zmienią się natomiast tzw. limity cen niektórych leków, a to oznacza, że zmieni się odpłatność za te leki dla pacjentów.


Zmiany korzystne dla pacjentów

Wydatki w związku ze zmianami na liście wyniosą 450-500 mln zł. Jak mówił Twardowski, środki pochodzą z oszczędności, które powstały dzięki korzystnym negocjacjom z koncernami farmaceutycznymi. "Zmiany są możliwe do sfinansowania dlatego, że na taką ilość uzyskaliśmy obniżki w skali roku, na bardzo dużą ilość leków" - dodał wiceminister.

Dyrektor departamentu polityki lekowej i farmacji Artur Fałek podkreślił, że zmiany na liście są korzystne dla pacjentów i były przez nich od dawna oczekiwane. "Oszczędności, które umożliwiają zmiany, wynikają z obniżek cen leków, które już są refundowane i obniżek limitów. W związku z tym, że limity finansowania się obniżą w NFZ pojawiają się pieniądze, które umożliwiają włączenie do refundacji nowych leków" - powiedział Fałek.

Foto: PAP

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, koniecznie polubcie nasz profil na FB!


Wszelkie materiały (w szczególności materiały i opracowania własne) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.



reklama




Najnowsze komentarze [15 z 28]

Masz swoją opinię na ten temat? Tu jest miejsce, gdzie możesz ją wyrazić! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będą tolerowane niecenzuralne wypowiedzi i wulgaryzmy.

~lubuszanin  IP: 81.190.185.xxx(2011-03-21 11:50:36)
Zgadzam sie z pinia j 23 ze przemysl farmaceutyczny zaciera rece od wiekszej ilosci pacjentow .Pozatym dzielenie pacjentow na lepszych i gorszych to domena naszej klasy rzadzacej.Najlepeij pozbyli by sie nas chorych.Wtedy było by wiecej pieniedzy na podwyzki diet i dodatków za nierobstwo

~makuxxx14  IP: 83.23.0.xxx(2011-02-01 19:28:56)
do Beti i Jimi - koleżanka widocznie jest na pompie medtronica i zmienia wkłucia raz na 3 dni. ja używałem spirita i mieściłem się w 200zł z utrzymaniem miesięcznym :) da się? oczywiście że się da... mógłbym nawet zejść do 150zł miesięcznie tylko to już balansowanie na granicy ryzyka...

~makuxxx14  IP: 83.23.0.xxx(2011-02-01 19:28:43)
jak już zapewne wiecie wkłucia do 26r.ż się udało załatwić :) ciekawe jak to się ma do pomp bo ponóć też miały być refundowane

~Ada  IP: 95.40.155.xxx(2010-12-07 19:01:54)
Ciekawa jestem kiedy niby wejdzie w życie to rozporządzenie....póki co obiecanki cacanki...

~paulina  IP: 77.254.17.xxx(2010-11-27 19:50:30)
mam 21 lat jak bede mogla starac sie o pompe ktora jest mi niezbedna??

~Jimi  IP: 94.251.185.xxx(2010-11-11 17:15:32)
Do Beti - Ceny mam od koleżanki która jest na pompie. Na raty pompy nie kupię bo jestem na rencie socjalnej i mam troje dzieci (najmłodsze 1/2 roku). A w zeznaniu podatkowym i tak odliczam dzieci (no 1 i 1/2 dziecka), bo dochody razem z żoną mamy małe. A Mops pod koniec roku również nie ma pieniędzy

~Magda  IP: 84.10.157.xxx(2010-11-11 13:31:11)
Zgadzam się oczywiście-pompa nie ratuje życia ale je ułatwia i najważniejsza jest refundacja insuliny, bo ona ratuje nas wszystkich. Pompa jednak umożliwia normalne życie i funkcjonowanie, a czy nie o to walczymy...? Uwierzcie, codzienne wstawanie w nocy wykańcza! Na analogi długo-działające niestety mam uczulenie. Ehhh, in vitro jest bardziej medialne niż pompy...A choroby "na własne życzenie" jak alkoholizm? Na to też są pieniądze, dla diabetyków nie ma. Zresztą z naszych podatków!

~beti  IP: 195.88.28.xxx(2010-11-09 12:24:49)
do ~Jimi ....~Jimi nie gniewaj sie że ci tak napisze ale skąd ty masz takie ceny o utrzymaniu pomp ,mój syn jest chory od 7 lat ceny wkłuć najdroższych na 1 miesiąc to 300 zł.a nie jak ty pisałas 600-800 zł . najtansza pompa kosztuje 3,500 tysiaca zł i nie mów mi że nie jestes w stanie kupić na raty pompy a i wkłucia sa też tansze ,trzeba usiąsć i poszukac a nie pisac bzdur.do wkłuc masz dopłate z mopsu,składasz rachunki i czesc zwracaja,kupno pompy też czesciowo możesz odliczyc w zeznaniu podatkowym

~DamikSS  IP: 85.198.242.xxx(2010-11-08 13:52:48)
większość z nas zachorowała będąc dziećmi,sam bym chciał chodziaz spróbować jak to jest z pompa ale normalnie nie stać mnie na jej utrzymanie.dlatego wydaje mi sie ze refundowane powinny być analogi insulin a później należy sie zastanowić nad pompami .refundowane tzn darmowe jak w normalnych krajach.Pompa nie ratuje życia tylko insulina .Pompa ułatwia to, chodziaz jeżeli komuś brakuje dyscypliny to i pompa nie pomoże.

~j 23  IP: 212.87.245.xxx(2010-11-03 15:36:05)
Pompa insulinowa jest o wiele mniej technologicznie zaawansowana niz telefon komorkowy a jej koszt wyprodukowania nie wspolmiernie niski do ceny rynkowej. Proste jak slonce producenci wszystkich medykamentow dla chorych zacieraja rece im wiecej chorych tym wiecej kasy.Tu akurat bogaca sie na nieszczesciu innych i nie sadze aby to kiedykolwiek uleglo zmianie.Wiec radze sie pogodzic z tym ze wiekszosc specyfikow bedzie dostepna tylko dla wybranych a reszta choloty ....Aby dac jednemu rzad musi zabrac innemu..

~kasia  IP: 89.191.147.xxx(2010-11-03 14:49:42)
JackuK in vitro tez nie ratuje zycia a na to pieniadze sie znalazly

~JOANNA-CZĘSTOCHOWA  IP: 95.40.15.xxx(2010-11-03 14:21:43)
szanowni państwo jestem mamą dziecka chorego od 3 lat na cukrzyce niemam wsparcja rodziny i pompa mojej córce bardzo pomogła i ułatwiła funkcjonowanie w normalnym życiu nie mówiąc że tzw.. poranny brzask to bardzo duży problem i moja córka też go ma i dzieki pompie jest do opanowania moja córka jest w okresie dojrzewania i to też jest trudne do przejścia a dzięki pompie możliwe powiem wam jeszcze jedno zgodze się ze słowami przedmówczyni ,,oby to niebyła tylko tzw.. kiełbasa wyborcza ..

~JacekK  IP: 89.76.187.xxx(2010-11-01 20:12:34)
Danko, ale pompa nie jest narzędziem ratującym życie - możesz wstać w nocy i zrobić insulinę, a efekt brzasku to rosnący poziom cukru i nie powoduje utraty życia.

~Jimi  IP: 94.251.207.xxx(2010-11-01 12:40:46)
Całkowicie się zgadzam z JackiemK. Choruję od 6 roku życia (obecnie 36) i po prostu mnie nie stać na pompę. Dlaczego nic się nie mówi o płatnych przeglądach technicznych pomp raz na ok dwa lata (koszt ok 2000 zł), już pomijam fakt utrzymania takiej pompy z własnej kieszeni ok 600 - 800 zł/m-c. Oby to co po raz kolejny obiecują stało się faktem a nie przysłowiową kiełbasą wyborczą. W końcu stanowimy dość liczne grono a przecież każdy głos się liczy.

~Magda  IP: 84.10.157.xxx(2010-10-30 20:30:07)
Szanowny JackuK, otóż istnieją przypadki w których pompa insulinowa jest NIEZBĘDNYM narzędziem w leczeniu, niestety ja jestem jednym z nich. Otyłość nie jest jedynym czynnikiem pogarszającym kontrolę cukrzycy. Nie jestem otyła, mam problem z tzw "efektem brzasku", gdyby nie pompa musiałabym wstawać kilkakrotnie w nocy żeby wstrzyknąć dodatkową dawkę insuliny. Niestety mam już więcej niż 26 lat i najbardziej ucieszyło by mnie zrefundowanie chociaż części kosztów związanych z zakupem wkłuć, no ale cóż...

Zobacz wszystkie komentarze (28)

Powrót Do góry

mojacukrzyca.org - Artykuły: Nowoczesne leczenie cukrzycy będzie refundowane
Jeżeli na tej stronie widzisz błąd lub masz uwagi, napisz do nas.



Eversense E3

Kanał na YT
Bądź na bieżąco!
Refundacja CGM
Przydatne
Informacje
Kącik literacki
Wszystko o Accu-Chek
Specjalista radzi
DiABEtyK
Na komputer i telefon
Ministerstwo Zdrowia
Cukrzyca tamtych lat
DME obrzęk plamki
Ciekawostki
O portalu

Redakcja portalu | Napisz do redakcji | Newsletter | O portalu | Media o portalu | Linki | Partnerzy | Nasze bannery | Logo do pobrania | Patronat medialny
Portal mojacukrzyca.org ma charakter jedynie informacyjny. Wszelkie decyzje odnośnie leczenia muszą być podejmowane w porozumieniu z lekarzem i za jego zgodą.
Portal jest prowadzony przez osobę fizyczną wyłącznie w celach osobistych. | Copyright © mojacukrzyca.org 2001-2024 Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Ostatnia modyfikacja: Środa, 20 listopada 2024 r.

Zadaj pytanie on-line