Strona główna Skanuj telefonem! FreeStyle Libre Forum dyskusyjne Facebook Twitter NK YouTube Instagram Snapchat RSS Kontakt
  1. Wiadomości
  2. O cukrzycy
  3. Porady
  4. Sprzęt i leki
  5. Więcej
  6. Przydatne
  7. O portalu
Czwartek, 12 grudnia 2019 r. diabetyk24.pl
Accu-Chek Solo
Sklep dla diabetyków
mylife YpsoPump
Światowy Dzień Cukrzycy
Artykuły
O cukrzycy
Cukrzyca typu 2
Odżywianie
Pompy insulinowe
Monitoring glikemii
Glukometry
Nakłuwacze
Peny
Insuliny

Dodaj komentarz
Artykuły

Lantus - nie przerywać terapii
źródło: Dziennik Polski (07.07.09), 8 lipca 2009 r.

- Badania dotyczące potencjalnego wpływu analogu insuliny Lantus na wzrost komórek rakowych mają poważne braki metodologiczne - ocenia prof. Maciej Małecki, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego. Jego zdaniem nie ma na razie podstaw do tego, żeby przerywać leczenie tym preparatem.

Kontrowersyjne wyniki badań nad lekiem zostały opublikowane na stronie internetowej czasopisma "Diabetologia". Preparat ten jest długodziałającym analogiem insuliny, zarejestrowanym w Unii Europejskiej pod nazwą Lantus, do leczenia cukrzycy u dorosłych, młodzieży oraz dzieci od 6. roku życia. Produkowany jest przez firmę Sanofi-Aventis.

Niemiecki Instytut ds. Jakości i Rentowności w Służbie Zdrowia przeanalizował dane od niemal 130 tys. pacjentów cierpiących na cukrzycę, leczonych ludzką insuliną lub Lantusem i dwoma innymi analogami krótkodziałającymi. Jak donosi dziennik "Spiegel", prawie 3,5 tys. z badanych zachorowało na raka. Ryzyko zmian nowotworowych (zwłaszcza sutka) było nieco wyższe u pacjentów stosujących analog insuliny niż u leczonych preparatem ludzkim. Prace badawcze przeprowadzono metodą retrospektywną, czyli analizowano dane pacjentów z przeszłości.

- Nie były to kontrolowane badania kliniczne, więc ich wyniki nie są w pełni wiarygodne. Te informacje budzą jednak niepokój, więc powinny być sprawdzone w toku kolejnych, poprawnych metodologicznie badań - uważa prof. Maciej Małecki, kierownik Katedry i Kliniki Chorób Metabolicznych CM UJ. - Polskie Towarzystwo Diabetologiczne nie zaleca przerywania terapii Lantusem, zwłaszcza u osób, u których lek ten przynosił poprawę.

Podobne stanowisko prezentuje Europejska Agencja Leków. Ich zdaniem, na podstawie obecnie dostępnych danych związek pomiędzy analogiem insuliny Lantus a nowotworami nie może być ani potwierdzony, ani też wykluczony.

O bezpieczeństwie leku przekonany jest również jego producent, firma Sanofi-Aventis. - Dotychczas prowadzone badania kliniczne, jak również badania porejestracyjne, nie dowodzą żadnego związku między tym analogiem insuliny a nowotworami - twierdzi Monika Chmielewska-Żehaluk, rzecznik prasowy Sanofi-Aventis.

Polscy chorzy i lekarze diabetolodzy od dawna walczyli o wpisanie długodziałających analogów cukrzycy, a wśród nich również Lantusa, na listę leków refundowanych. W marcu Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że zacznie dopłacać do tych preparatów. - Byłaby to wielka strata, gdyby pod wpływem słabych metodologicznie badań ministerstwo wycofało się z tej decyzji - ocenia prof. Maciej Małecki z CM UJ.

NAT, Dziennik Polski

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, koniecznie polubcie nasz profil na FB!



reklama


XXI Zjazd PTD



Najnowsze komentarze [10]

Masz swoją opinię na ten temat? Tu jest miejsce, gdzie możesz ją wyrazić! Pisz, komentuj
i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będą tolerowane niecenzuralne wypowiedzi i wulgaryzmy.

~Slodziak  IP: 99.253.76.xxx(2011-06-15 21:30:31)
Jestem cukrzykiem typ II od 4 miesiecy bralam Lantus 8j na dobe gdyz jestem szczupla osoba i to mi wystarczalo na zbicie cukru ale jest problem ze puchna mi nogi cale nie wiem czy to przyczyna insuliny czy czegos innego.Moze ktos tez ma takie objawy?

~Ewa  IP: 89.74.160.xxx(2011-04-04 18:06:06)
Lantus jest super.Insuliny które brałam wcześniej doprowadzały do ataków padaczki w nocy.Choruję od 35 lat i zmieniano mi wiele razy insuliny.Dopiero teraz nie boję się spać .Cena jest bardzo wysoka a gdy się bierze inne leki płacę w miesiącu 200 zł a czasem więcej.Najwyższy czas żeby Lantus został refundowany..

~ZIBI  IP: 213.158.199.xxx(2010-08-14 15:18:37)
CZYTAM TE BZDURY KTORE TU NIEKTURZY PISZA MAM NA MYSLI "EH"OCZYWISCIE CIEKAWE CO BRALES JAK CI TYLKO 2 GODZ ROZNICY WYSZLY U MNIE ZWYKLA NOCNA DZIALALA OK 16 GODZ I NA TYM KONIEC FINITO A LANTUS BEZ WIEKSZYCH PROBLEMOW WYTSZYMOJE 24GODZ

~anna_eM  IP: 77.124.29.xxx(2009-07-15 14:04:05)
Phiiii, nie od dziś wiadomo, że jesteśmy królikami doświadczalnymi. Jak sobie to wyobrażaliście? Inżynieria genetyczna jest za młoda, aby poznać działanie i skutki uboczne preparatów uzyskiwanych przy jej pomocy. Problem tylko polega na tym, że ludzie z DMT1 bez insuliny to sobie długo nie pożyją. Więc tak trochę nie mamy wyjścia. Póki co, to nikt nie wymyślił, jak przywrócić naszym trzustkom zdolność produkowania insuliny. To było by jedyne dobre rozwiązanie dla nas.

~Dorota  IP: 217.117.128.xxx(2009-07-15 12:16:04)
Od 3 lat biorę lantusa. Schudłam owszem - wyrównanie cukrzycy lepsze, ale cóż z tego jak w ciągu tych 3 lat urósł mi polip w woreczku żółciowym kwalifikujący się do wycięcia. Teraz boje się że wyhodowałam sobie polipa na lantusie.

~halina  IP: 80.240.162.xxx(2009-07-14 11:23:49)
biore humulin N - nastawilam sie na Lantusa od wrzesnia , czytalam artykul na Onecie i.... rece mi opadly.Wiem DOSKONALE ,ze nie bedzie lepiej ale coraz gorzej -----------wiec jaka jest rada?Koncerny farmaceutyczne wyprawiaja z nami co tylko chca!!!!!!!!!!!!!!!!

~Anna  IP: 79.186.189.xxx(2009-07-13 15:33:47)
biorę lantus od roku 22 j.,schudłam 6 kg. czuje sie świetnie nareszcie mam dobre poziomy cukru zbliżone do prawidłowych co teraz?

~załamany  IP: 89.228.195.xxx(2009-07-12 09:14:08)
A ja sie fatalnie czuję na tej insulinie, nie chodzi mi jednak o sugestie dotyczące raka, a o jej powiedzmy skutki uboczne, biore ok 18 j na całą dobę i w ciągu 2-3 tygodni tyję w oczach (przy takiej samej a nawet mniejszej dostawie kaliori, ok 1000-1500 kal na dobę), nie wiem dlaczego tak reaguję na tę insulinę, dodam że tylko TA insulina pozwala mi utrzymywać normoglikemie...

~eh  IP: 83.21.19.xxx(2009-07-09 11:32:06)
Temat artykułu jest "Nie przerywać terapii". Treść mówi, "wygląda jakby powodowało raka, ale może się pomylili". Jak dla kogoś o 2 godziny dłuższe działanie lantusa nie jest zbawieniem to chyba warto przerwać terapię i zamienić się na tak samo działającą inną insulinę.

~wąsaty  IP: 83.21.71.xxx(2009-07-09 10:27:11)
Znajdą sie tacy, co właśnie tak zdecydują, zobaczycie :((


Powrót Do góry



mojacukrzyca.org - Artykuły: Lantus - nie przerywać terapii
Jeżeli na tej stronie widzisz błąd lub masz uwagi, napisz do nas.


Dana Diabecare R
Contour Plus One
Przydatne
Informacje
Ogłoszenia
Sklep dla diabetyków
Kącik literacki
Wszystko o Accu-Chek
Specjalista radzi
Polecamy
DiABEtyK
Na komputer i telefon
Ministerstwo Zdrowia
Cukrzyca tamtych lat
DME obrzęk plamki
Ciekawostki
O portalu

Redakcja portalu | Napisz do redakcji | Newsletter | O portalu | Media o portalu | Linki | Partnerzy | Nasze bannery | Logo do pobrania | Patronat medialny
Portal mojacukrzyca.org ma charakter jedynie informacyjny. Wszelkie decyzje odnośnie leczenia muszą być podejmowane w porozumieniu z lekarzem i za jego zgodą.
Portal jest prowadzony przez osobę fizyczną wyłącznie w celach osobistych. | Copyright © mojacukrzyca.org 2001-2019 Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Ostatnia modyfikacja: Czwartek, 12 grudnia 2019 r.

Zadaj pytanie on-line