Strona główna

Spotkania słodkich

III Zjazd Diabetyków - Moja Cukrzyca, Niedzica 2007

III Zjazd Diabetyków - Moja Cukrzyca

W dniach od 28 kwietnia do 5 maja odbył się III Zjazd Diabetyków - "Moja Cukrzyca". Dwunastoosobowa grupa diabetyków z całej Polski (Gdańsk, Kwidzyn, Poznań, Piotrków Trybunalski, Łódź, Opole, Lublin, Kraków) zjechała do Niedzicy (małopolskie).

Byli to: Al, Andzia, Gosiammm, Gremcio082, HipciaGlikcia, Juras, Maggda, Mrowka1, Ravw, Riczi, Wiki43, Wolfik (kolejność alfabetyczna).

Przez kilka dni spędziliśmy razem niezapomniane chwile, rozmawialiśmy o cukrzycy i nie tylko, śmialiśmy się i aktywnie wykorzystaliśmy czas.

Abbott Diabetes Care

III Zjazd Diabetyków - "Moja Cukrzyca" odbył się pod patronatem firmy Abbott Diabetes Care, producenta nowoczesnego glukometru Optium Xido.

Niedzica

Przejdźmy zatem do relacji, dzień po dniu...

28 kwietnia 2007, sobota
Niektórym tak bardzo się śpieszyło, że już koło 9-tej rano byli w Niedzicy. Ja wtedy siedziałem jeszcze w domu w Krakowie i pakowałem walizki. O 11-tej wyjechałem na dworzec po dziewczyny z Lublina, Alicję i Anię. Później czekaliśmy na Gosię z Poznania. Gdy już nasza grupa się, zebrała ruszyliśmy do Niedzicy. Droga była w miarę przejezdna, jednak w okolicach Myślenic zrobił się duuuży korek i utknęliśmy tam na pewien czas. W Niedzicy czekali już na nas Wolfik i Magda, słodziaki z Pomorza oraz Wiki i Riczi. Do pełnego kompletu brakowało tylko Rafała, który dotarł w następnym dniu.

Jak to zwykle bywa, wieczorem odbył się wieczorek zapoznawczy. Atmosfera już wtedy była bardzo przyjazna. Przekazałem uczestnikom gadżety, które dostaliśmy od firmy Abbott Diabetes Care. Każdy dostał glukometr Optium Xido i/lub kabel do podłączenia glukometru z komputerem oraz nakładkę do Alternatywnych Miejsc Pobrania, koszulkę, torbę plażową, smycz i bezcukrowe cukierki.

29 kwietnia 2007, niedziela
Przyjechał do nas Marek (mareczek-w) z żoną z Rabki. Zaplanowaliśmy spotkanie z diabetykami ze Słowacji. Kiedyś Peter wszedł na nasze Forum i tak się zaczęło. Po wymianie kilku maili ustaliliśmy, że przyjadą do nas do Niedzicy. Faktycznie przyjechali - 8 osób z Nowej Spiskiej Wsi. Byli to rodzice dzieci chorych na cukrzycę i dwójka młodych diabetyków. Spotkanie było bardzo sympatyczne. Były lekkie problemy z porozumiewaniem się, ale jakoś się udało. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda leczenie cukrzycy na Słowacji.

Okazuje się, że dla każdego cukrzyka na rok jest przewidziane tylko 900 pasków (18 pudełek). W momencie, gdy chcą mierzyć cukier częściej, muszą sami zakupić paski za ok. 700-800 Sk (czyli 75 zł). Inaczej sprawa wygląda z insulinami. Wszystkie są w miarę tanie. Przykładowo za Lantusa, 5 fiolek, płacą 160 Sk (około 16 zł), u nas... 250 zł! Ciekawie wygląda sprawa z pompami, są one darmowe (nie wiem czy dla wszystkich, ale dla dzieci na pewno). Peter przedstawił nam także swoją organizację i jej charakter. Mają tam około 35 dzieci z cukrzycą. Może będzie to początek międzynarodowej współpracy? ;)

Po spotkaniu udaliśmy się na Zamek Czorsztyński. Zwiedziliśmy ruiny, popstrykałem foty.

Wieczorem odbyło się drugie spotkanie integracyjne. Mrówka przywiozła gitarę, więc nie obyło się bez śpiewów. Występowały pewne problemy ze złapaniem wspólnej nuty, ale w końcu udało się ;-).

30 kwietnia 2007, poniedziałek
Wyprawa na Trzy Korony (982 m n.p.m.). W dodatku najcięższym szlakiem. Rano po 9-tej pojechaliśmy busem do Sromoców Niżnych i stamtąd wspinaczka na górę. Dziewczyny pędziły szybko, pełno w nich energii. Mnie szło trochę gorzej, ale... doszedłem! ;-) I z tego jestem zadowolony, nawet bardzo ;-) Na samym szczycie kilometrowa kolejka na taras widokowy. Staliśmy w niej 40 minut. Widok przecudowny! Warto było!

1 maja 2007, wtorek
Najpierw rejs statkiem wycieczkowym HARNAŚ po Jeziorze Czorsztyńskim. Trwał on około 50 minut. Piękne widoki. Na statku przygrywała góralska muzyczka, w pewnym momencie czuliśmy się jak na góralskim weselu ;-).

Po rejsie wsiedliśmy do samochodów i ruszyliśmy do Wąwozu Homole (Szczawnica). Tutaj kolejna wspinaczka w cudownym otoczeniu przyrody. Doszliśmy do polany, gdzie większość osób złapało hipo. Coś na ratunek i zejście w dół. Pyszny obiadek w knajpie. Bardzo sympatyczny gospodarz ;-).

Powrót do Szczawnicy. Tutaj wjazd na Palenicę. Na górze zjeżdżalnia wózkowa. Wszyscy świetnie się bawili. Później zjazd na dół (około 3 minut) i szybkie zwiedzanie miasta. Lecznica woda Jan, która nie wszystkim smakowała. Mnie akurat smakuje, dlatego też zakupiłem 1,5 litra ;-).

2 maja 2007, środa
Dni mijały... zwiedzaliśmy wszystko poza naszą miejscowością. W końcu więc postanowiliśmy udać się na Niedzicki Zamek (oficjalna nazwa - Zamek Dunajec). Było dość dużo ludzi. Początkowo mieliśmy zwiedzać z przewodnikiem, ale mijało się to z celem. Poszliśmy własną drogą. Przeszliśmy na spokojnie po komnatach zamku i na dwa tarasy widokowe, gdzie zrobiliśmy sobie bardzo ładne fotki. Po obiedzie wsiedliśmy w auta i pojechaliśmy do Dębna, gdzie zwiedziliśmy stary kościołek. Później wyprawa (samochodowa) na Litwinkę. Byliśmy tam podczas pierwszego zjazdu. Cudne widoki, ale zimno i wietrznie! Wieczorem impreza, odwiedziła nas Iwusiaa z Mateuszem ;P.

3 maja 2007, czwartek
Święto narodowe, a my uciekliśmy z kraju. Pojechaliśmy na Słowację. Na początek zwiedziliśmy Czerwony Klasztor (Cerveny Klastor). Był on zamieszkały przez mnichów z zakonów kartuzów i kamedułów. Później udaliśmy się na Zamek w Starej Lubownej – Luvovniansku Hrad. Wspaniały zamek, dużo zwiedzania ;-).

4 maja 2007, piątek
Przyszedł czas na mały odpoczynek. Połaziliśmy trochę po Niedzicy i po zaporze. Wieczorem wstępne pakowanie manatków i pożegnalna impreza.

5 maja 2007, sobota
Od rana było czuć atmosferę wyjazdu i żalu, że to już koniec. Koło godz. 10 prawie wszyscy byli gotowi do drogi. Wystąpiły drobne problemy z autem Rafała, ale wszyscy dojechali na czas i zdążyli na pociągi do swoich miejscowości. Był to najlepszy z dotychczasowych wyjazdów zorganizowanych prywatnie przez portal "Moja Cukrzyca". Widać to zresztą po komentarzach na forum i w bezpośrednich relacjach uczestników. ;-) Już teraz myślimy o kolejnym...

Jerzy Magiera
autor portalu "Moja Cukrzyca"

Zapraszamy teraz do oglądnięcia fotek z naszego zjazdu, stanowią one raptem 2% z całości wykonanych zdjęć ;-)

>> Galeria zdjęć <<

Niedzica

Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, koniecznie polubcie nasz profil na FB!

Wszelkie materiały (w szczególności materiały i opracowania własne) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

reklama

Najnowsze komentarze [15 z 16]

Masz swoją opinię na ten temat? Tu jest miejsce, gdzie możesz ją wyrazić! Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będą tolerowane niecenzuralne wypowiedzi i wulgaryzmy.

~Gosiammm  IP: 78.152.29.xxx(2008-05-02 19:38:37)
Wzięło mi się na wspomnienia ;-)

~Barbara  IP: 62.87.168.xxx(2007-07-04 07:47:36)
Zazdroszczę wspaniałych chwil, chętnie bym z Wami pojechała. Tylko nie wie, czy posowałabym do Waszego towarzystwa - wszyscy jesteście tacy młodzi. Ja wprawdzie nie czuję się staro, ale 53 lat nie da się ukryć. Wprawdzie do klubu zapisałam się dawno, ale na stronę za często nie zaglądam. Obiecuję sobie robić to częściej i aktywniej uczestniczyć w życiu klubu. Barbara z Elbląga (nr klub.495)

~Peter  IP: 87.197.182.xxx(2007-06-03 20:28:05)
Pozdravujem všetkých diabetikov zo stretnutia v Niedzici!!! V Spišskej Novej Vsi sme mali koncert "2. Show bez cukru" a pripravujeme akciu na leto. Nechce prísť niekto z poľska ? ( podrobnosti na http://sk.diabetacek.cz/ )

~Anna  IP: 83.24.227.xxx(2007-05-20 01:09:30)
Chciałabym i ja być choć raz na takim zjezdzie. Będę częściej zaglądać na "naszą" stronę. Cieszę się Waszym szczęściem. Pozdrawiam Anna

~Jerzy Magiera  IP: 80.55.125.xxx(2007-05-17 16:06:52)
"slumsy", przecież nikt tego nie ukrywa ;-) Wszystko zostało jasno opisane w tekście - jakie gadżety dostał każdy uczestnik zjazdu. ;-)

~slumsy  IP: 83.26.12.xxx(2007-05-17 14:46:27)
Sponsoring jak jasna cholera, nawet zdjęcia i to kazali robić przy napisie Abbott ;)

~Basiek  IP: 81.190.59.xxx(2007-05-15 22:13:18)
Fajne zdjęcia, szkoda, że mnie tam nie było.

~Martynka  IP: 87.101.32.xxx(2007-05-15 20:15:49)
Ja także chciałabym pojechać z wami cukiereczkami na nastepny zjazd ;) Pozdrawiam

~tataibunio  IP: 212.76.37.xxx(2007-05-12 23:41:52)
Ja także chce, ale skoro tak to ja zapraszam do Krynicy górskiej będe w sanatorium od 17/05 do 6/06. Adam tataibunio

~asiunka1616  IP: 83.9.181.xxx(2007-05-11 21:29:23)
Łał może też pojadę na następne spotkanie. Albo coś takiego na wakacjach bo teraz szkoła i takie inne sprawy :P byłoby cool :) Pozdro.

~Jedrek127  IP: 195.136.140.xxx(2007-05-11 14:58:26)
Cóż można dodać, żal że nie byłem. Ale tak bywa. Cieszę się Waszą radością, a same zdjęcia, wypowiedzi na forum i rozmowy na czacie, świadczą że impreza była udana. Szczerze gratuluję i mam cichą nadzieję, że kiedyś też uda mi się wziąć udział w podobnej imprezie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie

~Gosiammm  IP: 83.4.182.xxx(2007-05-11 11:38:26)
Ja chce jeszcze raz!!! :-)))

~iwusiaa  IP: 83.5.89.xxx(2007-05-11 01:28:48)
Prezentuje się rewelacyjnie i tak było, może następnym razem nie będę kontrolerem tylko uczestnikiem. Pozdrawiam wszystkie Cukierasy te ze zjazdu jak i te, które niestety nie mogły tam być! Juras będąc na Zamku w Starej Lubownej mogliście u nas przeprowadzić kontrolę, przejeżdżaliście koło nas :) znów byłaby impreza ;)

~matimartyna  IP: 83.22.19.xxx(2007-05-11 00:19:41)
Jestem pod wrażeniem. Prawie dostojna emerytka zapisuje się na następne spotkanie. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych obowiązków, które by mi przeszkodziły w spotkaniu z Wami Słodziutkimi.

~Ania19  IP: 83.26.48.xxx(2007-05-10 23:01:27)
Super :) też chciałabym tam być razem z wami... szkoda, że nie mogłam jechać, bardzo bym chciała... może następnym razem uda mi się!!! Pozdrawiam!!!

Zobacz wszystkie komentarze (16)

Powrót Do góry

mojacukrzyca.org - Spotkania słodkich: III Zjazd Diabetyków - Moja Cukrzyca, Niedzica 2007
Jeżeli na tej stronie widzisz błąd lub masz uwagi, napisz do nas.

Eversense E3

DME obrzęk plamki
Ciekawostki
O portalu

Redakcja portalu | Napisz do redakcji | Newsletter | O portalu | Media o portalu | Linki | Partnerzy | Nasze bannery | Logo do pobrania | Patronat medialny
Portal mojacukrzyca.org ma charakter jedynie informacyjny. Wszelkie decyzje odnośnie leczenia muszą być podejmowane w porozumieniu z lekarzem i za jego zgodą.
Portal jest prowadzony przez osobę fizyczną wyłącznie w celach osobistych. | Copyright © mojacukrzyca.org 2001-2024 Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Ostatnia modyfikacja: Czwartek, 18 kwietnia 2024 r.